Bäst 2009?


Vad var bäst 2009 i musikväg? El Perro del Mars briljanta miniskiva, Love is Not Pop? The XXs debutskiva "XX"? Karin Dreijers soloprojekt, Fever Ray? Eller kanske Cinnamon Chasers?
 
Bon Ivers nya projekt tillsammans med Collections of Colonies of Bees, Volcano Choir? Ladyhawkes debutskiva? Animal Collectives skiva Merriweather Post Pavillion? Eller kanske Passion Pits debut? Vad tycker ni? Och förutom musiken, vad var då bäst? Någon händelse som sticker ut? Något utanför eller innanför era liv? Vad har definierat detta år? Det börjar bli dags för årskrönikor. Jag kanske sätter ihop en jag med, vem vet?

Kommentarer
Postat av: Pelle

Det var synd att Collections of Colonies of Bees senaste skiva inte släpptes i år, för den var fin. Annars tycker jag att Riceboy Sleeps, Äppelknyckarjazz med Movits!, Öster om Heden med Perssons Pack och Hymn to the Immortal Wind var bra för att vara i år. 2009 sög annars =)

2009-12-30 @ 10:47:57
Postat av: Isabella

håller med pelle, 2009 hade fan inte mycket att bjuda på :) dessutom har jag distanserat mig från musik just 2009 så kan inte säga speciellt mycket där heller. men jag ville bjuda på en kommentar, för kommentarer är alltid trevligt :D

2010-01-03 @ 15:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0